piątek, 5 stycznia 2018

Amigurumi


     W internecie wyczytałam, że nazwa amigurumi pochodzi z języka japońskiego i oznacza maskotki wypychane, wykonane na szydełku lub na drutach. Najczęściej przedstawiają zwierzęta, postaci z filmów, gier i kreskówek oraz lalki.
W Wikipedii znalazłam taką informację:
Maskotka zalicza się do amigurumi, gdy jest zdeformowana w sposób nazywany chibi (głowa nieproporcjonalnie duża wobec tułowia, małe kończyny, oczy nieproporcjonalnie duże wobec twarzy).
  Wynika z tego, że nie wszystkie szydełkowe maskotki można nazwać amigurumi, ale jakie to ma  znaczenie. Powszechnie przyjęła się nazwa amigurumi i ja  też je często tak nazywam. 
   Spróbowałam swoich sił w tworzeniu szydełkowych zabawek. Na początku wydawało mi się to dość trudne, ale okazało się, że dałam radę i robienie ich sprawia mi dużą przyjemność.
    Wzorów i inspiracji szukałam w internecie. Jest wiele stron, gdzie można znaleźć bezpłatne wzory, filmiki na YouTube, dzięki którym można krok po kroku zrobić swoje amigurumi.


   Wzór owieczki, która bardzo się wszystkim podoba, zaczerpnęłam z bloga Szydłaki Cudaki. Znajdziecie tam wiele innych ciekawych wzorów i inspiracji.
Na tutorial wykonania owieczki zapraszam na mój kanał YouTube.


Wzór lalki pochodzi z bloga AMIGURUM i jest po rosyjsku. Ta lalka to chyba prawdziwe amigurumi, jej głowa jest nieproporcjonalnie duża w stosunku  do ciała :)
Zajączki to moje pomysły, inspiracje internetowe.
    Do zrobienia tych maskotek użyłam włóczek, które są dostępne w moim sklepie ewool.pl. Zaletą tych włóczek, moim zdaniem, jest to, że mają idealną grubość. Ścieg jest zwarty i drobny, ładnie  wygląda i nie prześwituje wypełnienie maskotki.

Włóczki, których użyłam do zrobienia  amigurumi: 

Owieczka: Dolphin Baby - kolor beżowy
                Medical Baby - kolor biały  

Lalka:       Medical Baby - kolor niebieski
                Everyday Bebe - kolor różowy jasny   

Zajączki:   Medical Baby - kolor biały
                Everyday Bebe - kolor miętowy
                Everyday Bebe - kolor jasny szary

   Jeśli ktoś jeszcze nie próbował zrobić amigurumi, to gorąco zachęcam 😊 Ja z pewnością nie poprzestanę na tym co zrobiłam dotychczas, kolejna zabawka już powstaje😊💙
Pozdrawiam
              
           

1 komentarz: